Úvod |  Technologie |  Sortiment |  Údržba, příklady použití |  Novinky |  Značka Optima |  Kontakty

Autobaterie OPTIMA Technologie

Každý článek baterie OPTIMA se skládá ze dvou, do svitků stočených, elektrod oddělených separátorem. Každá elektroda má nahoře několik vývodů, které jsou zality do masivní, z jednoho kusu olova odlité, propojky se sousedním článkem (u ostatních baterií je propojka spojena mezi články bodováním, to je místo častých poruch baterií). Pokud nějaký vývod (odborně praporek) upadne, například v důsledku vibrací, vlastně se nic neděje, protože elektroda je vývody-praporky propojena ještě na dalších místech. V běžné autobaterii je elektrod v článku celá sada, propojených propojkou, aby bylo dosaženo potřebné kapacity. Pokud nějaká elektroda upadne sníží se kapacita článku, změní se elektrické poměry a článek začne být přetěžován. Výhodou Optimy v tomto ohledu je i menší množství součástí (okolo 30, běžná baterie má 120 a více součástí). Technologie stočených elektrod se nazývá Spiralcell Technology™.

Elektrolyt (roztok kyseliny sírové) je zasáknutý v separátoru, to znamená, že baterie nemůže vytéct. Technologie, kdy elektrolyt je zasáknutý do skeleného vlákna se zazývá AGM (Absorbed Glas Material).

Svitek je zasunut do nádoby, kde se do něj pomocí vakua vpraví elektrolyt. Tlak, který působí na desky, zaručuje vysokou otřesuvzdornost akumulátorů Optima. Desky se vlivem tlaku podstatně hůře rozpadají, proto Optima dosahuje výrazně delší životnosti. Tvar válce každého článku odolává tlakům 7-8 psi, v běžné baterii je tlak 1-2 psi.

Obal baterie z odolného polypropylenu, ve víku jsou umístěny vratné přetlakové ventily sloužící jako pojistka při nadměrném vytvoření plynů uvnitř baterie.

Elektrody (desky) akumulátorů Optima jsou vyrobeny ze skoro čistého olova. Příměs tvoří jen nepatrné množství cínu. Díky čistotě použitých materiálů jsou perfektně vodivé (vnitřní odpor baterie je jen 0,0028 Ohmu). Propojky článků jsou z litého olova, nejsou bodově vařené skrz boky nádoby, to se dále projevuje na vodivosti systému a hlavně na spolehlivosti (nehrozí riziko nekvalitního sváru).

Patentovaná technologie (Spirlacell Technology™) zaručuje, že lze baterii extrémně namáhat jak vybíjecími proudy, tak i nabíjením. Baterie se výrazně rychleji nabíjí, snáze přijímá a vydává energii.

Vlivem vysoké proudové schopnosti se projevuje zajímavý efekt: budeme-li vybíjet klasickou baterii a baterii OPTIMA do zátěže 600 Wattů (cca 50 Ampér), bude na Optimě v průměru o 0,5 Volt vyšší napětí než na klasické baterii, to znamená, že se do této zátěže vybíjí o cca 2,5 ampéru menším proudem. Doba do vybití bude o 8 minut delší než u klasického startovacího akumulátoru stejné kapacity!!! To je 8 minut, které může potřebovat naviják Vašeho vozu k vytažení z "problémů".



Autobaterie OPTIMA Startovací výkon

Úvod |  Technologie |  Sortiment |  Údržba, příklady použití |  Novinky |  Značka Optima |  Kontakty
Provozuje Mulač - autobaterie, autoelektrika  www.mulac.cz  | PERION | OPTIMA | EZETIL | AUTOCHLADNIČKY.EU | DĚTSKÉ BOBY